اجرای نمای خشک

چه سازنده خانه باشید و چه صاحب خانه، امنیت یک نگرانی بزرگ برای شماست. اگر بخواهیم به گذشته برگردیم، می‌توان گفت که ملات و دوغاب یکی از روش‌های متداول نماسازی ساختمان بوده که دارای مزایا و معایبی بوده است. اما امروزه با استفاده از اجرای نمای خشک از سیستم کاربردی جدید و مدرنی استفاده شده است که مزایای زیادی از جمله سرعت و امنیت بالا دارد و آن را به مراتب از روش های قدیمی برتری می دهد و به انتخاب اول بسیاری از افراد تبدیل شده است.

بخشی از ساختمان که بسیار جلب توجه می کند نمای آن است و در این راستا اجرای نمای اصلی و مهندسی که جلوه زیادی به ساختمان می دهد اهمیت زیادی پیدا می کند.

در صورت استفاده از مصالح مختلف برای نما، بحث بارگذاری ساختمان مطرح می شود. برای کنترل این بار و کاهش آن، اعمال نمای خشک با تکنولوژی ها و سیستم های مدرن روشی کاربردی است که در این مقاله قصد داریم به آن توجه کنیم. برای معرفی کامل نمای خشک و متریال هایی که با این سیستم پیاده سازی می شوند با ما همراه باشید.
اجرای نمای خشک جلوه ای از استفاده از فناوری ها، قطعات و مصالح صنعتی در ساختمان است. سیستم نصب خشک می تواند به راحتی نیازهای کاربردی و معماری طراحی شما را با استفاده از انواع جزئیات عملکرد برآورده کند. متناسب با گسترش اجرای نماهای مدرن در کشورمان، بدون شک استفاده از روش نصب نما خشک افزایش خواهد یافت.

نمای خشک چیست؟

نمای خشک به نماهای مدرن ساختمان گفته می شود که در آن از اتصالات و یراق آلات خاصی به جای ملات استفاده می شود. این روش به خصوص برای ساختمان های بلند بسیار سریعتر و ایمن تر از روش ملات است.امروزه نمای آجر خشک، نمای سنگ خشک، نمای سرامیک خشک و …. یکی از پرطرفدارترین روش های نماسازی ساختمان می باشد. در نتیجه اجرای نمای خشک ساختمان یکی از روش های اجرایی است که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

هزینه اجرای نمای خشک

عوامل و پارامترهای مختلفی بر قیمت نمای خشک تاثیر می گذارد که این امر بدیهی است و این قیمت ها بسته به طرح نما و نوع متریال پایه و قسمت بالای نما متفاوت خواهد بود. معیارهای موثر بر قیمت نمای خشک عبارتند از:

نوع ماده انتخاب شده برای سطح بالایی
روش و سیستم نصب مصالح نما
نوع سازه ساختمان
ابعاد کاشی و مصالح رویه و مقدار و تعداد برش های مورد نیاز
طراحی نما و میزان آسیب دیدگی در آن
ارتفاع ساختمان

موقعیت ساختمان و شرایط آب و هوایی

از آنجایی که معیارها بسیار متفاوت است، نمی توانید مقدار دقیقی را در اینترنت در مورد هزینه دیوار خشک بدست آورید. برای دریافت هزینه مشخص با توجه به سیستم و نوع مطالب خود می توانید با کارشناسان داتام تماس بگیرید یا اطلاعات خود را از طریق فرم مشاوره بالای صفحه با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

نمای خشک

خدمات مهندسی داتام برای نمای خشک

یکی از عوامل مهم موثر بر قیمت تمام شده نمای خشک، هزینه خدمات مهندسی می باشد که به صورت جداگانه محاسبه می شود. در صورتی که تمامی طرح های مورد نیاز برای تکمیل دیوار خشک در هر متریالی را دارید و فقط به تیم اجرایی مجموعه نمادین نیاز دارید، هزینه ای برای این موارد دریافت نمی شود، اما در غیر این صورت باید بند خدمات مهندسی نیز در قرارداد ذکر شود.

اگر سوالی دارید که خدمات مهندسی نمای خشک شامل چه مواردی می شود، با ما همراه باشید.

برای انجام نمای خشک ابتدا به اندازه گیری های دقیق وضعیت موجود نیاز دارید، بنابراین باید نقشه بردار به محل پروژه اعزام شود و اندازه گیری های دقیق را انجام دهد. پس طراح باید نقشه های وضعیت موجود را بر اساس خالی آماده شده ترسیم کند و در مرحله بعد مغازه دار جزئیات اجرای نمای خشک را ترسیم کند. محاسبات سازه، بار روی آن و ارزیابی مصالح نیز بر اساس این نقشه ها در خدمات مهندسی انجام می شود.

دلیل محبوبیت نماهای خشک چیست؟

یکی از مشکلاتی که همواره در اجرای نماها به روش سنتی یا ملات وجود دارد، ریزش یا ریزش مصالح نما پس از گذشت زمان است که ایجاد و نوآوری سیستم نصب نما خشک را ایجاب می کند. مواد با گذشت زمان تخریب می شوند.از طرفی با پیشرفت تکنولوژی و گسترش مدرنیته مصالح جدیدی تولید می شود که نمی توان از آنها با روش های سنتی و ملات استفاده کرد. مثلا؛. موادی مانند کامپوزیت و سرامیک چینی را نمی توان با ملات اجرا کرد. زیرا سرامیک چینی دارای جذب آب بسیار کم و در نتیجه چسبندگی بسیار ضعیف با ملات و دوغاب می باشد و این چسبندگی آنقدر کم است که می توان آن را صفر در نظر گرفت.
سایر متریال های جدید مانند نمای اچ پی ال ​​یا نمای آکواپنل که امروزه در طراحی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، فقط به صورت خشک قابل اجرا هستند، در نتیجه چاره ای جز اجرای نمای خشک برای نمای مدرن نخواهید داشت.

مزایای اجرای نمای خشک

جدا از اینکه این سیستم روشی جدید برای اجرای نمای ساختمان است، نمای خشک مزایای بسیار دیگری نیز دارد. برای اینکه بتوان در یک ساختمان از این مزایا حداکثر استفاده را کرد، تیم اجرایی نما خشک نیز اهمیت زیادی دارد. تیمی که وظیفه تکمیل نما با سیستم خشک را بر عهده می گیرد، علاوه بر اجرای صفر تا صد به حرفه ای ترین شکل، باید بتواند کاستی های سیستم خشک را نیز پوشش دهد.عملکرد مهندسی و کاهش ضایعات مواد
کاهش بار مرده ساختمان
مقاومت در برابر تغییرات دما و محیط
امکان بازیافت و استفاده مجدد از مواد
پیاده سازی بر اساس استاندارد جهانی
کیفیت بالا در نتیجه نهایی
قابل نصب در ساختمان های بلند
کاهش اتلاف انرژی

اجرای نمای خشک

بدون ضایعات ساختمانی و بدون سر و صدا

نگهداری و تعمیر آسان بدون آسیب رساندن به سایر قسمت های نما
ایمنی بالا نسبت به روش ملات (به ویژه در ساختمان های بلند)

شرکت های اجرای نماهای خشک

در موضوع اجرای نمای خشک یکی از اصلی ترین و مهم ترین نکاتی که مطرح می شود انتخاب پیمانکار می باشد. اپراتور نما به تنهایی می تواند بر کیفیت و مدت نما تأثیر بگذارد.
از آنجایی که سیستم اجرای نمای خشک یکی از سیستم های جدید در صنعت ساختمان است، باید در انتخاب پیمانکار آن نهایت دقت را داشته باشید.
نمای آجر خشک، نمای سنگ خشک، نمای کاذب، نمای سرامیک خشک و … از جمله علاقه مندان به نما هستند که می توانند با انتخاب صحیح پیمانکار نمای خشک، دید و زیبایی زیادی به نمای ساختمان ببخشند.

اجرای نمای خشک

این روش اجرای سیستم نما به صورت استاتیک و مکانیکی بوده و بدون استفاده از ملات و دوغاب انجام می شود، در واقع به روش چینی خشک انجام می شود.روش اجرای نما خشک دارای مراحل و لایه های مختلفی می باشد که اولین لایه آن پایه و شاسی است که با استفاده از پروفیل و شاسی فلزی و انواع پیچ و پرچ انجام می شود و این پروفیل ها و فریم های فلزی در واقع وزن بدن را تحمل می کنند. نما که به سازه اصلی چسبانده شده اند.ساختمان ها به هم متصل بوده و با توجه به جزئیات اجرایی نمای خشک عملکرد آنها متفاوت است.
به طور کلی می توان انواع مختلفی از متریال ها را به روش اجرای نما خشک نصب کرد که بسته به جزئیات اجرای نمای خشک و همچنین نوع مصالح متفاوت خواهد بود. مثلا؛. جزئیات در اجرای سرامیک خشک بدون شک با اجرای نما از آجر خشک متفاوت خواهد بود.

عناصر نما خشک

همانطور که قبلا ذکر شد، چندین لایه مختلف برای این سیستم وجود دارد:

عایق حرارتی: با استفاده از چسب یا اتصالات مکانیکی به بدنه اصلی یا دیوار اصلی ساختمان متصل می شود.
قاب نگهدارنده: برای ساخت و نصب قاب یا قاب نگهدارنده از پروفیل های فلزی یا چوب اشباع استفاده می شود که در طراحی و نصب آن در فواصل مناسب بیشترین اهمیت را دارد تا قاب نگهدارنده مقاومت خوبی در برابر عوامل و نیروهای جوی از خود نشان دهد. وارد شدهفضای تهویه: فضای خالی بین نما و پوسته ساختمان است که از انتقال رطوبت به ساختمان جلوگیری می کند.
مصالح و اتصالات: مصالح قابل نصب به صورت خشک مانند کامپوزیت، سرامیک، نماهای شیشه ای، سنگ و … که با اتصالاتی مانند پیچ ​​و پرچ، براکت، لغزنده و یا انواع پروفیل به بدنه ساختمان متصل می شوند. .
توجه داشته باشید که لایه عایق حرارتی به صورت جداگانه با چسب و اتصالات مکانیکی به بدنه ساختمان متصل می شود. فضایی که بین لایه عایق حرارتی و لایه رویی نما وجود دارد که به آن فضای تهویه نیز می گویند، عملکرد لایه بازدارنده رطوبت را دارد و از عبور رطوبت به بدنه ساختمان جلوگیری می کند.

انواع نمای خشک

انواع نماهای خشک

همانطور که گفته شد، نمای خشک یک سیستم استقرار است و تنها به یک نمای ختم نمی شود. هر متریالی که با سیستم خشک قابل اجرا باشد را می توان به عنوان یک نوع نمای خشک طبقه بندی کرد.

تعداد نماهایی که در دسته نماهای خشک قرار می گیرند زیاد و متنوع است. اطمینان حاصل کنید که سیستم اجرای این نماها خشک است اما در جزئیات و با توجه به نوع متریال، نحوه نصب با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

نماهایی مانند: نمای کامپوزیت، نمای شیشه ای، نمای سرامیک خشک، نمای آجری، نمای سنگ خشک و … که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

نمای سرامیک خشک

با نمای سرامیک خشک می توانید از سرامیک پرسلانی جامد (کل بدنه) یا سرامیک چینی توخالی (با حفره های داخلی) استفاده کنید.
به طور کلی 2 روش برای قرار دادن سرامیک خشک وجود دارد:
1- مجموعه قابل مشاهده
2- نصب نامرئی

روش اجرای نماهای خشک مرئی و نامرئی

به طور کلی هنگام اجرای نمای سرامیک خشک، روش های نصب قابل مشاهده و نامرئی ارائه می شود.
نحوه اجرای نمای سرامیک خشک قابل رویت (Clipsi) به این صورت است که اتصالات و براکت ها نمایان باشد.
در سیستم نامرئی اتصالات و براکت ها در پشت کاشی ها قرار می گیرند و قابل مشاهده نیستند
این مطالعات موردی در اجرای نمای سنگ نیز یافت می شود، زیرا نمای سنگ را می توان به صورت خشک نیز اجرا کرد و با اجرای نمای سنگ خشک می توان بار خود ساختمان را کاهش داد.

اجرای نمای آجری خشک

به طور کلی اجرای نمای آجری به دو روش ساروج و خشک انجام می شود. نمای آجر خشک بدون استفاده از ملات اجرا می شود.
معمولا در حین اجرای نمای آجر خشک یک لایه عایق حرارتی بر روی پوسته ساختمان گذاشته می شود و پس از آن پروفیل ها و ریل های فلزی، پیچ و قطعات فلزی با فاصله از عایق حرارتی بر روی قاب قرار می گیرد.فاصله بین کیس و عایق حرارتی باعث بهبود عایق حرارتی ساختمان می شود.

عمودی بودن و چسبندگی در هنگام نصب نمای آجری تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی دارد و در انتخاب رنگ محلول باندینگ متناسب با رنگ مراحل باید دقت شود.

نمای ترکیبی

یکی دیگر از انواع نمای خشک که بسیار متداول و پرطرفدار است، نمای کامپوزیت است که نمای مدرن به حساب می آید و به طور کامل به روش خشک اجرا می شود.

به لطف سرعت بالا و نصب آسان نمای کامپوزیت بسیار محبوب شده است و تنها با قدم زدن در سطح شهر ساختمان های زیادی را خواهید دید که با این متریال پر شده اند.
به طور کلی، 3 روش برای پیاده سازی نمای ترکیبی وجود دارد:

1-روش تصحیح
2- روش هنگی
3- روش H و L

نکته مهم در مورد نمای کامپوزیت انتخاب ورق مناسب با توجه به ویژگی های شی پروژه می باشد. در مقاله نما کامپوزیت به طور کامل به تمامی نکات مهم در مورد این نوع نما پرداخته ایم، برای اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

نما سنگ خشک

امروزه مرسوم است که نما سنگ را با نصب سنگ ازاره به صورت خشک و بدون ملات انجام می دهند که هم به صورت مرئی و هم نامرئی به صورت سیستم کیل (پیچ و لنگر) انجام می شود.نصب با استفاده از پروفیل ریلی یکی دیگر از روش های اجرای نمای سنگ خشک می باشد.
نمای خشک فلز کششی
نوع دیگر نمای خشک، نمای فلزی کشیده است که به نوعی به نمای دولایه معروف است. این نما به عنوان پوسته دوم بر روی نمای اصلی ساختمان قرار گرفته و از ورق های فلزی تشکیل شده است.

این ورق های فلزی با استفاده از دستگاه CNC برش داده و کشیده می شوند. عملکرد فلز قابل کشش مشابه کامپوزیت تنها با روش خشک امکان پذیر است.

نمای شیشه ای

یکی از رایج ترین نماهای خشک ساختمان، نمای شیشه ای یا کرتین وال است که احتمالا در ساختمان های تجاری، برج ها و برخی ساختمان های اداری دیده اید.

انواع نماهای شیشه ای نیز به دلیل نحوه اجرا، نمای خشک محسوب می شوند. نمای شیشه ای با پروفیل ها و تکیه گاه های خاص ساخته شده و دارای سیستم های مختلفی می باشد. سیستم نما معلق، اسپایدر و غیره سیستم های خشک با شیشه دوجداره هستند.

نمای HPL

ورق های HPL ورق هایی هستند که با چوب یا مواد دیگر پوشیده شده اند که کاربردهای متفاوتی دارند و در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.در واقع ترکیب ورق های hpl از لایه های سلولزی و رزین های فنولی تشکیل شده است که با قرار گرفتن در دمای بالای 180 درجه سانتیگراد و با پوشش نهایی که این ورق ها را می پوشاند، برای استفاده در نما یا سایر قسمت های دیگر به استحکام لازم می رسد.

HPL همچنین به عنوان ماده ای شناخته می شود که تنها روش انجام آن روش خشک است و به همین دلیل نمای HPL نیز در دسته نماهای خشک قرار می گیرد.
اجرای نمای خشک روشی است که دارای استاندارد جهانی بوده و محصول نهایی آن از عمر و ماندگاری بالایی برخوردار است، می توانید با خیال راحت این روش را برای اجرای نمای ساختمان انتخاب نمایید. اگر سوالی در مورد این سیستم عامل دارید، می توانید در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید و یا سوالات خود را از طریق تماس با کارشناسان ما بپرسید. همچنین می توانید با پرکردن فرم مشاوره بالای صفحه منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

Call Now Buttonتماس با کارشناس : ۰۹۱۲۴۰۴۵۶۶۰